LESSON #8 Social media marketing and business trends 2012. Part I

So, you want to know what's going to happen next? Social media is evolving fast and marketers are starting to catch up. I wanted to understand how social media marketing will change in the 2012 and here are some thoughts that I came up with.

Social media marketing disappears

Social media is starting to be an integral part of everything we do when marketing our business. This means that social media marketing will not be a separate activity but just one facet of your overall marketing plan. Much like SEO or email marketing, social media will be just one tool in the box.

Integrating social media

Brands start large scale integration of social media content into their digital properties. Big brands will use social media content and user-generated content to get closer to customers.  This will help them get  most out of true fans and brand advocates.

Support through social media

The integration of social media will lead to people reporting their problems in their channel of choice. Social media integration lets some of those problems be handled by the peers. However, companies should find ways to avoid their social media channels becoming a glorified helpdesk.

Social sales

Social media integration will allow customers to get real user experience before making purchase decisions. In my view social commerce is not web shop on Facebook. It's a digital property where people can make their decision based on marketing materials from the brand and augmented with feedback from existing customers in a form of ratings, reviews and comments.

To be continued

 

VOCABULARY

to   evolve  ‑  развиваться, эволюционировать

to   catch   up  ‑  идти в ногу, нагонять

to be integral part ‑  быть неотъемлемой частью  

facet  ['fæsıt]   аспект, грань

SEO   (Search Engine Optimization)  ‑  оптимизация (сайта) для поисковых систем (комплекс мер по увеличению количества посетителей сайта, привлеченных из поисковых систем)

brand   advocates   ‑  адвокат бренда   (человек, который по собственной инициативе действует в интересах определенной компании)

to   handle  ( a   problem ) ‑  решать (проблему)

glorified   [gl ɔ :rıfaıd]  ‑  восхваляемый

helpdesk  ‑  служба поддержки клиентов

augmented  [ ɔ :gmentıd]    расширенный, дополненный

 

LANGUAGE POINT

This will help them (to) get  - нужна ли частица to перед глаголом get, который употреблен в инфинитиве? И если нет/да, то почему? Вам встретятся оба случая. Вариант употребления глагола в инфинитиве без частицы to после глагола help более распространен в неформальном общении, как в нашем тексте ‑ посте из блога. Кроме того, считается, что употребление глагола help с инфинитивом без частицы to характерно для американского английского. Сравните:  Would you help me (to) do the task? He  helped  her  ( to clean  the  apartment.  В некоторых же грамматиках пишут о том, что после глагола help инфинитив почти всегда употребляется без частицы to, так как этот глагол приравнивается к модальному.  He  helped  her  carry  the  heavy  bag .

 

Также запомните, что после глаголов to make (заставлять) и to let, как и после словосочетаний had better, would rather, would sooner и в вопросительных предложениях, которые начинаются со слов Why not? (Почему бы не), инфинитив аналогичным образом идет без частицы to.

 

LANGUAGE LEARNING TIP

Пробуйте читать книги в оригинале. Лучше всего начинать с детективов. Просто и увлекательно. Понимание художественного произведения придаст уверенности для дальнейшего изучения языка.

 

Exercise

Выберите правильный вариант.

1.     I decided to have a rest and  live/to live  a quiet life in the countryside.

2.     He made me  forget/to forget   everything.

3.     Why not  celebrate/to celebrate  your birthday here?!

4.     I was made  sell/to sell  my business.

5.     You'd better   say/to say   it right now. 

6.     She would rather die than  lie/to lie  to her boss.

7.     Let me help you   open/to open   the door.

8.     My friend is too shy  to take/take  the initiative in acquainting with people.

9.     Why not  go/to go  to the lunch after the meeting?

10. It's interesting  to meet/meet  new people.