LESSON #5 Six Affordable Strategies to Build a Cash Cow. Part II

cashcow Having much cash for your small business does not necessarily assure your success. But having very little presents more challenges that develops your ingenuity to increase sales, generate leads and ultimately improve your cash flow. Here are proven low-cost marketing ideas that could help you build your cash cow, while spending very little. Here are the fourth, fifth and sixth ideas (first, second and third see in Lesson 4).


3. Customers on the Fence.  Before you send off your next proposal, call your client and tell her the proposal she requested is ready. Tell your client you’d like to forward the proposal to her, but before you do, ask her what time tomorrow would be convenient to discuss the proposal. Remember, always set up your next appointment before releasing any information!


4. Charge at Least Five  Bucks. Always  charge a fee  for all your event marketing efforts. Fee-paid seminars and workshops almost always generate more participants than free events. The fee does two things. First, when you charge for something, there’s an implied "value" built in. Your prospect will believe they "get more" when they pay,  versus  not paying. Second, when a prospect pays you, they’re showing a commitment and are now a more  qualified  prospect and more likely  to show up  


5. Stimulate Customer Senses. Do you think the smell of fresh baking bread flowing throughout the grocery store or music playing is by chance? Absolutely not. Retail businesses have been  going out of their way  for years to stimulate shoppers and keep them browsing. Stimulating the senses works outside of  bricks and mortars  too. For example, there's nothing worse than the smell of a disinfectant used in a doctor's office. Try  burning   vanilla candles  in the waiting room, they’ll help  sooth  your customers while they wait. Remember, the more comfortable we keep our customers, the longer they’ll stay, the more memorable experience they’ll have and the more they’ll spend, or pass on positive word-of-mouth. When you’re planning your next marketing activity, remember to stimulate your customers’ senses, including eyes, ears, nose and mouth.  

adapted from text by Sharron Senter

VOCABULARY

be on the fence –  занимать выжидательную позицию (fence – забор)   

proposal   [prə'pəʊz(ə)l] - предложение  

с onvenient   [kən'viːnjənt] – удобный, подходящий  

to   set   up   an   appointment   [əˈpointmənt] – назначить встречу / (деловое и не только) свидание

to  releas [rɪ'liːz] – выпустить, опубликовать, обнародовать

charge a fee  [tʃaːdʒ ə fiː] – взимать плату  

versus ( лат. ) ['vɜːsəs] – в отличие от, в сравнении с, против  

qualified  ['kwɒlɪfaɪd] – здесь: перспективный  

to  show  up –  явиться, прийти, показаться  

to  go  out  of  one’ way –  лезть из кожи вон, всячески стараться  

bricks  and  mortars –  здесь: традиционные магазины (с продавцами и торговыми площадями)  

to  burn  vanilla  candle  ['kændl]  –  зажечь свечу с ванильным ароматом  

to sooth sb. [suːθ] –  успокоить / утешить кого-либо  

 

LANGUAGE POINT

Существует несколько версий, почему американцы называют свою валюту  bucks Приведем самую популярную. В 1776 году в Америке были отпечатаны первые бумажные доллары, оборотная сторона которых была зеленого цвета. Владельцы долларов стали их нежно называть «greenbacks»   «зеленые спинки». Отсюда и происходят современные greens и уже несколько переиначенное bucks (баксы, грины, зеленые).  

 

LANGUAGE LEARNING TIP

Будьте внимательны с переводом слов, которые имеют несколько значений. Возьмем, к примеру, из текста qualified prospect. Qualified имеет два основных значения – квалифицированный / сведущий и подходящий /пригодный. В Интернете довольно часто встречается понятие «квалифицированный покупатель» – потенциальный покупатель товара. Но в русском языке «квалифицированный» означает 1)  имеющий большой опыт, высокую квалификацию , 2)  требующий специальных знаний, подготовки.  Вы где-нибудь видели, чтобы на покупателя можно было учиться? Поэтому в словарике вы нашли перевод  перспективный .

 

Exercise

В тексте говорится о стимулировании чувств. Вспомним наши пять чувств. Соедините каждый орган с тем чувством, за которое он отвечает.

 

eyes

sense of taste

nose

sense of sight

skin

sense of hearing

ears

sense of smell

tongue

sense of touch