LESSON #1 Define Your Customer Before Marketing

Don't make the mistake of marketing your product or service before you've defined your customer . If you do, you're just throwing your marketing money away .

Marketing isn't just a matter of placing ads . It's a method of attracting new business. Before you can hope to achieve this, you have to know exactly who you want to target with your marketing. You need to know your target market before you can reach them.

Get to know everything you possibly can about him or her. Think carefully about your product or service. Exactly who would want to purchase it? How old is this person? What is her marital status ? Where does she live? How does she like to spend her spare time ? What are her hobbies? What other products does she buy? Where does she go on vacation?

You need to develop your target market as specifically as possible if you're going to market your product or service effectively . So think of your "ideal" customer as a person. Visualize him or her in detail. "See" what he or she does, thinks, and wants. If you can't visualize this person clearly and distinctly, then you need to research your potential customer until you can. Because until you can define your target market, you won't be able to make the decisions that need to be made about marketing.

 

VOCABULARY

define a customer определить/охарактеризовать клиента

to throw money away – выбрасывать деньги на ветер

to place an ad – разместить рекламный (-ое) макет (объявление)

target market – целевой рынок

marital status – семейное положение

to spend spare time проводить свободное время / досуг

as specifically as possible – настолько точно, насколько это возможно

to market a product or service effectively – эффективно продвигать на рынке товар/продукт или услугу

to make decisions – принимать решения

 

GRAMMAR POINT

Вы, наверное, обратили внимание, что в некоторых предложениях текста, когда идет упоминание о клиенте, употребляются местоимения she или her , тогда как конкретного указания, что речь идет о женщине, не было. На русском языке мы используем грамматическое «он/его» ‑ «Каково его [клиента] семейное положение?» ‑ если пол человека, о котором идет речь в предложении, неизвестен. Данный феномен объясняется влиянием феминистического движения на язык. Такие предложения как

What is her marital status? или What is her or his marital status? считаются более политкорректными, чем What is his marital status?

 

LANGUAGE LEARNING TIP

Можно знать много слов и не уметь построить предложения. Заучивая слова в фразах, вы будете удивлены, сколько сможете построить правильных предложений.

 

Exercise

Переведите на английский язык приведенные ниже фразы. Если возникнут сложности, пробегитесь взглядом по тексту – они все там есть.

 

1. что он или она хочет

2. продукт или услуга

3. узнайте все

4. определить свой целевой рынок

5. представить в деталях (подробно)

6. поехать в отпуск

7. знать точно

8.привлекать новых клиентов

9.тщательно обдумать

10. потенциальный клиент